ypsylon

ars politica közéleti témák gerince. féljen aki nem átlátszó. megvesztegetéstől függő elemzések, globális perspektíva. határtalan tenger a horizonton. a politika vízválasztója, kommintern. agitprop. újbeszél. erős demagógia logikus köntösben. kíméletlen cinizmus a korai kapitalizmus mellékzöngéjével áthallásban, de mindenképpen zavaró. neodadaista művészeti perspektíva, a legkritikusabb álláspontból. minden halat megtanít emlékezni.

Friss topikok

Címkék

2020 (5) 444 (1) aréna (1) ballibnyilas (2) baloldal (1) belpolitika (3) bevándorlás (1) bolgar gyorgy (1) bolgár úr (1) brüsszel (1) budapest (10) corona (3) coronavirus (3) covid (4) covid 19 (3) demonstráció (5) dilettáns (1) ellenzék (5) eu (3) európai unió (1) évértékelő (1) exterde tibor (1) fertőzés (1) fidesz (10) filozófia (1) főváros (1) hajléktalanszálló (1) harácsony gergely (2) hazaivizek (11) honvédelem (1) index (1) inforádió (1) internet adó (4) internet tax march (4) intifada (1) invázió (1) Isten (2) iszlám (1) Izrael (1) járvány (3) Jeruzsálem (1) jihad (1) karácsony gergely (3) kína (2) kitiltás (1) kitiltási botrány (2) klímapolitika (2) klímaváltozás (3) klub rádió (2) kommentár (1) kormány (7) környezetvédelem (4) korona (2) koronavírus (2) közgyűlés (1) kultúrlasszó (4) Lánczi (1) magyarország (8) média (1) merkel (1) mészáros (1) migráns (2) migranskrízis (2) mráz ágoston sámuel (1) muszlim (2) muzulmán (2) mwh (5) NER (2) ner (1) netadó (4) öko (3) ökoforum (1) ökopolitika (4) olaj (3) önkormányzat (2) operatív törzs (1) orbán (12) orbán viktor (6) pandemia (3) pánik (3) pánikkeltés (1) párbeszéd (1) pintér sándor (1) pm (1) pol (7) politika (18) pulai andrás (1) radikális iszlám (2) riogatás (1) róma (2) sas (1) soros (1) strucc (1) szép új világ (5) Tanakh (1) Tarlós István (1) terrorizmus (3) történelem (3) torzonborzalom (4) tüntetés (4) újhelyi (1) ujhelyi istvan (1) us (2) usa (3) vallás (2) városháza (1) video (4) virus (3) vírusmarketing (1) washington (3) welcome jihad (1) ypsylon (6) zöld program (2) zsidó (1) Címkefelhő

ypsylontengely

Szöktetés a Sirályból

2013.03.22. 21:27 mwh

Miért? 

Milyen megfontolásból áll egy szekuláris zsidó szervezet a kormány ellen zajló,jogtisztának csak részlegesen nevezhető aktivitás mögé? Miért takarózik és boronálja össze magát egy hatalommal elégedetlen, azt megdönteni, elkergetni, bojkottálni szándékozó, kvázi anarchista társaság a korábban kulturális tevékenységet folytató egyesülettel? Egyáltalán mit lehet tudni a Sirályról? 

A sirály a Király utca 50. szám alatt, derék önkéntesek által kialakított közösségi tér. Az épület tulajdonosi háttere tisztázatlan. Az ingatlanba betelepült,és a főváros illetékes hatóságai által megtűrt csoport valóban folytatott kulturálisan értékelhető működést, könyvtárat, alternatív színházat rendeztek be és provokatív performanszokat, fesztivált is szerveztek.  2007-ben elrendelte az önkormányzat a Sirály szárnyalásának végét, a hely mégis tovább élt. Meglehet,hogy az akkori politika is segített a bajban, hiszen közismert,hogy a környék praktikusan egy erős üzleti és politikai csoport érdekszférájába tartozott,talán ezek léphettek közbe.

A Főváros 2012-ben újból elrendelte a létesítmény bezárását, ezúttal hatékonyabb eszközök bevetésével,mint 5 éve, és életveszélyesnek minősítette a benn uralkodó állapotokat a tisztességes felújítás és amatőr renoválás ellenére.

enforcer.jpg

Tény, hogy az ingatlan használatáért bérleti díjat fizettek egy időben, a tulajdonviszony a mai napig zavaros, de bizonyosan nem a beköltözők birtokolják az épületet, ugyanakkor az is vitathatatlan,hogy non-profit egyesületi körülményekhez képest alkoholos és üdítőitalok igen széles választéka volt megvásárolható az egyértelműen vendégek kiszolgálására kialakított pultban. Előfordul, de nem biztos,hogy tisztességes non-profit kulturális aktivitással palástolni ilyen fajta haszonszerzést, mikor a piac többi szereplőjének számtalan előírásnak kell megfelelni, nem beszélve a jelentős kiadási tételekről,mint például bérleti díj, ami egy Király utcai több szintes épület esetében kétséget kizáróan igen borsos. Ezen körülmények kivizsgálása és feltárása azonban a illetékes hatóságok és felügyeleti szervek dolga, komoly szakértelmet követel, így mélyebbre ásva következtetéseket levonni természetesen félrevezető és megalapozatlan volna. Lényeg, hogy a falak kifestése,néhány lomtalanításból és otthonról gründolt bútor betelepítése csak extrém esetben jogosíthat fel bármilyen entitást egy ingatlan jogos birtoklására, hosszú távú üzemeltetésére, tehát erre hivatkozva kirekeszteni az önkormányzat és állami hatóság embereit és azt szajkózni, hogy "birtokháborítás" történik a hatóságok részéről minimum vitatható.

A fentiek fényében szélsőségesen bátor, vakmerő magatartásra utal, hogy a lezárt épület gyomrában szervezik meg a kormánypárt székházának megrohamozását,és ki tudja még melyik közterületet felforgató vagy hajléktalan-mentő akciót, viszont a romos falakon belül működő agytröszt talán abban a reményben indította meg lelkes seregét a Lendvai utca felé,hogy újfent sikerrel járhatnak,hisz a Király utcában is foglaltak már önkényesen ingatlant,miért ne ismétlődhetne meg az eset, ha a Fidesz székháza a kiszemelt bázis, kényelmes, nagy épület, bőven lehet benne színházasdit játszani meg blokk nélkül sört csapolni. Kérdés,ha segítséget,méltányosságot, alacsony bérleti díjat várnak a Fővárostól,miért hergelik közösségüket a kormány ellen diktatúrát visítva, miért barrikádozzák el magukat, miközben kivonulhatnának és türelemmel várhatnának (akár évekig,mint mindenki más) a hatósági jóváhagyásra, és miért hazudnak a média és az önkormányzat arcába a köztudott alkoholos ital kiméréséről, aminek igenis megkérték az árát...amúgy miért mérnek ki alkoholt, tömény szeszes italokat egy non-profit kulturális központban, ha nem extraprofit reményében? 

542607_317606858342367_1114941430_n.jpg

A kép központi eleme kalapban a sirály kulturális műhelyének egyik nagymestere, Schönberger elvtárs. Ha sem a szocik sem a fidesz nem asszisztált a sirály épületének megszerzésében, talán majd a következő kormány a kezére játsza...ha mégsem, majd  segít az ördög maga,mindegy,de az ingatlant meg kell szerezni, de akár a politikai hatalmat is érdemes volna...

A dolog pikantériája,hogy az alkotmányosság és önkényuralom-ellenesség hevében cselekedtek a kultúra élharcosai, ennek ellenére önkényesen, jogi környezet figyelmen kívül hagyásával először egy egész épületet, majd egy politikai párt adófizetők és a szervezet tagsága által fenntartott központjának udvarát foglalták el... Hogy is van ez Schönberger és Merker urak? Vannak egyenlőbbek? Ha a rendőrség veszi kézbe az ügyet,akkor hirtelen már nem anarchista, személyes bosszú által vezérelt mozgalmárok köpönyegében, hanem kulturális zsidó szervezet ellehetetlenített vezetőiként állnak nyilvánosság elé? Tisztában vannak vele,micsoda károkat okoznak ezzel Magyarország zsidó közösségének? Mi lesz, amikor az önök által megtévesztett közvélemény összemossa az anarchista kormányellenes aknamunkát a zsidósággal? Honnan veszik a bátorságot,hogy arcátlanul azzal védekeznek,mikor fény derül az árnyékban, lezárt épület föld alatti pincéjében konspiráló csoportra, hogy csak széder estet szeretnének rendezni és Pészach ünnepére készülnek? Elbarikádozzák a bejáratokat az önkormányzat és állam emberei előtt?

4035722_aabe3592aaa6801fdb863f94f9406c85_wm.jpg

Ahelyett, hogy beállnának egy transzparens jogi háttérrel rendelkező ellenzéki csoportba és ott igyekeznének érvekkel, programokkal,kreativitással szimpatizánsokat szerezni, inkább gonosz, katakombaerőként állítják be a sajtó előtt és képmutató módszerekkel szent ünnepekkel palástolva rebellis tevékenységüket? Ahelyett, hogy a maguk számára úgy tűnik idegen tisztességes munkával megkeresett pénzükből létesítenének kulturális központot, korrekt versenybe szállva a piac szereplőivel vagy ha jobban tetszik, non-profit civil társaságokkal? Tudják-e, hogy az ilyen visszataszító, önbíráskodó, megtévesztő viselkedéssel és a magukból áradó gyáva cinizmussal többet ártanak a zsidóság jó hírének,mint a jobbik fröcsögő antiszemitizmusa,amit jó ízlésű, értelmes ember zsigerileg elutasít? Áskálódnak, nyerészkednek az ingyen épülettel és megvezetett önkéntesekkel biztosított burokban, ahelyett, hogy a kulturális felvirágzást és pezsgést segítenék tudásukkal, szervezőkészségükkel, rátermettségükkel, no meg kiterjedt kapcsolatrendszerükkel? Pinceforradalmat akarnak kirobbantani a kormány ellen, figyelmen kívül hagyva, hogy egy év múlva rendezik jogállami, demokratikus keretekközött a választásokat,és ignorálva azt a súlyos következményt is, hogy miközben szabadság és alkotmányosság oltárán önfeláldozó mártírok amorf képében tetszelegnek a tükör és egymás előtt,közben a társadalomnak, nehézkesen szerveződő, szétforgácsolódott ellenzéknek és a zsidóságnak ártanak legtöbbet és dagasztják az antiszemitizmus vitorláját? A bajban rögvest zsidókká válnak, hogy a rendőri intézkedést az egész kollektíva ellen irányulóantiszemita támadásnak állítsák be? Még a Főpolgármesternek kell magyarázkodnia, hogy magukat nem antiszemitizmus miatt akarják kitessékelni, hanem mert jogtalanul, provokatív módon veszik birtokba az épületet, és kultúrának jó ideje se híre se hamva a Király utca 50.-ben? Ha Széder estet akarnakünnepelni, miért ragaszkodnak egy ilyen szép ünnep alkalmából egy lehasznált, omladozó épülethez ahelyett,hogy a városban kb 25-30 közösségi helyen tartanak ugyanilyen eseményt,ami nyitott valamennyi részt venni kívánó számára? 

kb.jpg

Merker-Schönberger-féle értelmező-szótár szerint a képen látható esemény: készülődés Széder estre 1919-ben

El kellene gondolkozni,és észre kellene venni, hogy a kunbélai attitűd egyrészt rég a múlté,másrészt a legtöbbet árt azoknak,akik miatt maguk önjelölt és hamis módon katakombaháborút folytatnak azzal a különbséggel,hogy Kun Béla soha nem menekült és bújt a zsidóság, és az ősi és magasztos zsidó ünnepek mögé, mikor leleplezték,végül elkergették...Pedig ő is mondhatta volna ugyanannyi alappal,mint maguk, hogy csak Pészach miatt gyűlt egybe párszáz bolsevik a fővárosban, és őket hagyják békében ünnepelni. Nem mondta, mert talán belé több tisztesség és nyíltság szorult.

A bejegyzés trackback címe:

https://ypsylon.blog.hu/api/trackback/id/tr715163004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

J.László 2013.03.23. 15:40:52

Az eszem kezd megállni, milyen cikkek kerülnek ki az utóbbi napokban az indexre.

Kiváló írás!

komplikato 2013.03.23. 16:11:35

Azt mondja már meg valaki, hogy ha ez egy álcázott italmérés ahogy itt sokan állítják, akkor miért is nem volt egyszerűbb a NAV-ot odaküldeni? Semmivel sem lett volna nagyobb látszatja szándékos támadásnak mint a jelenlegi és akkor fel lehetne mutatni valamit pletyka helyett. Mert ez így jelenleg "kabtlopási ügy" státusz.

Persze az is netto marhaság, hogy kormány ellenes demonstrációk szervezése miatt menne a dolog, biztos valami piszkos biznisz van a háttérben és érdekek sérülnek, mert megdöbbentő módon csak a városban millió másik helyen is lehet gyülekezni és beszélgetni ... persze ha vissza nem jön ennek tiltása az átkosból.

vizipipa 2013.03.23. 16:39:15

Így néz ki szegény kulturális civil szervezet, ha a kiváló kommunikáció mellett a másik oldal is értelmesen elmond(hat)ja a szempontjait.

yatumux 2013.03.23. 16:45:11

Király akarom mondani Sirály ! Ez a lényeg. Nagyon káros hatással van a hazai zsidóság megítélésére. A cél a közeledés, összefogás. Pld odatelefonálhatnának ők is new york- ba a csángók támogatására. Hiszen svábok, zsidók, cigányok, csángók, székelyek - együtt vagyunk magyarok, össze kell fognunk. Aki nem tesz semmit a tágabb közösségéért és az alapokban sem lojális az biza kivívja a többség haragját...

veny 2013.03.23. 17:45:10

10-es elfogultsági skálán 18-at ér a post.

nagykerek 2013.03.23. 18:05:20

@veny: meggyőztek az érveid, nem is vitatkozom. :)

habe13 2013.03.23. 18:06:38

De azért mutatok pár programot a Marom szervezéséből, csak hogy tudatlanul ne...

negyed6negyed7.com/

Szerintem ezek KULTURÁLIS PROGRAMOK

Tehéntőgy 2013.03.23. 18:32:04

A második mondattól megállíthatatlanul röhögtem. Erre a házmesterbe oltott hobbikomisszár stílre vajon mennyit kell gyúrni?
"anarchista kormányellenes aknamunka" "az árnyékban, lezárt épület föld alatti pincéjében konspiráló csoport", közröhej, tisztára, mint valami szar ötvenes évekbeli agitprop. És ezzel a féldebilen csillogó szemű jog-meg tekintélytisztelettel megspékelve, beszarás. Írjál, kiváló kortünet vagy:-)

yatumux 2013.03.23. 18:33:08

@veny: igen, kedves amice valamit érvelhetnél is. Úgy értem értelmesen, párbeszédre törekedve. Köszike, cupp

Tehéntőgy 2013.03.23. 18:38:28

@yatumux: Mert a posztoló az aztán érvel ám, mi :-)

yatumux 2013.03.23. 18:40:11

@habe13: nem vagy te egy picit elfogult? Ugye a szélső radikális zsidó fiatalok is a nemzet egyenrangú részei. Akkor egyetérthetünk, hogy a jobbikos szintén szélsőséges fiatalok is.

Mi történt volna, ha a jobbikosok néznek ki egy király utcai házat.
Beköltöznek, nem adóznak, nincs epngedélyük és a Tv ostromot is onnan intézik, szervezik.

Vagy az más? Tudod volt az USA- ban hasonló fiataloknak hasonló elfoglalós próbálkozása.

Gázspray, testi kényszer, sokkoló, gumibot lett a jutalom.

Rend= Béke=Gazdagság...

yatumux 2013.03.23. 18:43:28

@Tehéntőgy: hát nem 2 szót írt és legalább elgondolkodtató. Tudod te sem költözhetsz be egy üres házba, adómentes kocsmával, programokkal.

Ez a magyar szabálynemkövetés, sunyiskodás, cinizmus, gátlástalanság iskolapéldája.

kézműves étcsokimikulás 2013.03.23. 18:53:49

meglepoen osszeszedett es korrekt,gratula...

termeszetesen a balliberallt bertrollok nemsokara itt lesznek es izekre szednek erte...

Tehéntőgy 2013.03.23. 18:56:01

@yatumux: Amennyire tudom a Maromosok folyamatosan tárgyaltak a mindenkori önkormányzattal a helyzet rendezéséről. Ettől függetlenül az ilyen jellegű terek tesznek élővé egy várost, nem az önkormányzati bürokraták papírosai, amik engedélyezik a működést. Amúgy szvsz a blogíró által képviselt jellegzetes szolgalelkűség, ami minden állami intézkedéstől ész nélkül (a bő lére eresztett rendpárti halandzsa nem érv) meghatódik (egy poszttal korábban ha jól látom annyi meglátása van az eleve gyönge magyar társadalmi mobilitást gyk. kivégző oktatási reformra, hogy aki be akar jutni a kevesebb helyre az tanuljon többet ne tüntessen) van olyan veszélyes kulturális minta, mint az adócsalás. A poszt anarchistás-kunbélás vonala meg egyszerűen kretén.

2013.03.23. 19:03:34

Szerintetek, ó, ti hős, mélydemokrata, turbósajtószabad ellenállók, miért is volna elfogult az, aki nem szereti az ilyesmit? Végre egy cikk, ami úgy kerül ki a Zindexre, hogy nem a libsiket imádja, szolgálja és védi, hehe ... (talán valaki benézett valamit? :))))

Tán attól, hogy valami ilyen nagyon ándörgránd, széllibbant bölcsész dzsembori (ahol nem mellesleg egy politikai mozgalom működik), nem tetszik valakinek, az illető mindjárt jobbikos-fityeszes házmesterlelkű kormányszócső ???

Lázadjatok már végre inkább otthon, a SAJÁT házatok táján, ott tán kissé több a tennivaló egy népelnyomó, sőt emberirtó diktatúra ellen, még a CNN híreinek tanulsága szerint is, akármennyire polkorrektek azok, ti drága szuperszabadok

murunga 2013.03.23. 19:06:48

Tehéntőgy 2013.03.23. 18:32:04

Ottapont! :)))

murunga 2013.03.23. 19:08:40

ciánba mártott cionista diktatúrát előkészitő bolseviszta fiatalok settenkednek már a spájzban is!!!

tamrob 2013.03.23. 19:43:35

"A fentiek fényében szélsőségesen bátor, vakmerő magatartásra utal, hogy a lezárt épület gyomrában szervezik meg a kormánypárt székházának megrohamozását,és ki tudja még melyik közterületet felforgató vagy hajléktalan-mentő akciót"
- Pintér elvtárs, azt nem is tudtam, hogy a derék ÁVH, a cion fasiszta komcsi szülők kölkeit is lehallgatta...!
- Drága Orbán elvtárs! Ne legyenek álmatlan éjszakáid! Mi mindenhol ott vagyunk, mi mindent hallunk és tudunk!
- Igen Sándor??? Akkor mire a bakancsom talpából kiütögetem a beleszáradt sarat, addigra legyen az asztalomon a teljes jelentés!!! Mi a lófasz ez Pintér elvtárs, hogy "ki tudja még melyik közterületet"??!! Hát Pintér elvtárs, ezért csináltuk belőled az ország leggazdagabb és legbefolyásosabb embereinek egyikét, hogy ezt kapjam vissza? Hát ezt érdemli a te Orbán elvtársad? Hát most így hova az anyámpicsájába küldjük Sz.Feriéket ha már nagy nehezen a 15 év helyett 10 év után kivakartuk a börtönből?

veny 2013.03.23. 23:19:10

@yatumux: Légy oly kedves és világítsd meg, hogy kerül a postba a következő pár kifejezés, ha nem mélynarancs elfogultság okán:
- anarchista
- elvtárs
- ördög
- extraprofit

Ez mindjárt 4 szó, csak mert a kettőt kevesellted... :.P

veny 2013.03.23. 23:22:14

@yatumux: "Rend= Béke=Gazdagság"

Vegyük észre, hogy a nagy rendcsinálók végül se békét, se gazdagságot nem hoztak a tömegeknek.

És nem, aki nem nagy rendcsináló, az még nem anarchista... :)

veny 2013.03.23. 23:32:12

@Tehéntőgy: "az ilyen jellegű terek tesznek élővé egy várost
"
Pontosan.

Csak hát egyeseket egyre inkább zavar itt egy élő világváros, az olyan gyanús kozmo libsi izé, a fene se érti, jobb tartani tőle...

veny 2013.03.24. 00:04:28

Egyébként annak mi értelme van, hogy egy egyértelműen fideszpárti politikai blog első 2 hónapja avagy 5 postja low-cost alibi geek lazaság? Van ott valami admin határ?

Hogy a mottó miért hazugság, azt már meg se kérdem... :)

seamus gonzalez 2013.03.24. 13:24:55

Fasza kis írás, épp csak azt nem feltételezi hogy most éppen keresztény szűzleányok vérét keverik a pászkába kaftányos maromosok a Sirály gyomrában...

Lehetne vitatkozni a poszt állításaival, de minek? Jelenleg nyitva van az utcai ajtó, be lehet menni és akár szóba elegyedni a delikvensekkel, tehát első kézből tájékozódni.
Ez a végkicsengés viszont szinte megrendelt bukét kölcsönöz a műnek. Vagy valami jó kis (ön)kormányzati pozisönt ambicionál magának a szerző?

rumpuncstv · http://rumpuncs.tv 2013.03.25. 11:09:11

@seamus gonzalez: ...gonzález, hol a bibi? nem értesz egyet az írással, akkor az biztosan "megrendelt" volt valami nem körülírt, zsíros falatért! cserébe írod, hogy nyitva a sirály (ez király!) "és akár szóba elegyedni" lehet a nagyon vallásos, nagyon nonprofit maromosokkal... tükröd van?

veny 2013.03.25. 23:54:46

@rumpuncstv: Milyen szempontból érdekes számodra, hogy ki mennyire vallásos? Más tőle a rumpuncs ára? :)

Sir Bates dö Hól 2013.03.26. 14:25:17

@tamrob: Könnyem folyik/fojik (pártszimpátia alapján választható). Kösz.:)

kekex 2013.03.26. 22:18:26

Hát Istenkém. Közfelfogás szerint a rókák értelmes állatok. De azok között is akadnak ütődött egyedek. Miért éppen a zsidók lennének kivételek? És a gyenge értelmi képességre való utalás még mentegetése akar lenni a cikkírónak! Miszerint:
Á, nem fideszseggnyaló, ő aztán nem! Ez a cuppogás
amit produkál nem annak a jele! Hanem a narancslét
nyalogatja permanensen.
Meg kell a szívnek szakadni a tisztességes kereskedelmi verseny miatti panaszszó hallatán!
Talán, ha a CÖF a pármilliárdból ilyen szervezeteknek is juttatna, nem csak bírkamenetekre herdálna, akkor futná tisztességes bérleti díjra is!

kekex 2013.03.26. 22:25:48

@étcsokinyuszi:
Kapaszkodj meg: grátisz hsz volt! Mert a posztíró "megérdemelte" Ennyire szervilisen gazsuláló szösszenetet régen olvastam! Helyenként még egy átlag Mandiner-komment színvonalát is sikerült alulmúlnia, pedig ahhoz nagyon igyekezni kell lemerülni!

rumpuncstv · http://rumpuncs.tv 2013.03.26. 23:50:20

@kekex: setét lelked van, setét és szagos, undorodom tőled! itt is kevered a szart, pedig inkább csak enned kellene tovább! így is, úgy is az folyik a szádból!

veny 2013.03.27. 09:13:43

@rumpuncstv: Pont mint neked.
De nem is én feszegettem... :-P
süti beállítások módosítása