Biztos, hogy nincs más témája az ellenzéki erőknek azon kívül, hogy milyen hibás lépéseket követ el a kormány és hogy orkán erejű széllel érkező márciusi hóvihar miatt elakadtak az utakon? Ez a kárörvendő szőrszálhasogatás persze szerezhet pár újabb szavazatot, de tisztelt überkreatív ellenzéki agyak...mi lett volna, ha a szokásos negatív kampány helyett szerveztetek volna, ha mást nem, 30-40 főből álló középiskolás csapatokat,akik az utakon rekedteknek forró levest,takarót, hólapátot visznek, segítik a mentésben a katasztrófaelhárítóknak,tűzoltóknak, rendőröknek?
Bizony. Lehetett volna ilyet is szervezni. Nemcsak a káosz és a pusztulás hozhat voksokat. Mert a pozitív húzással százalékokban kimutatható népszerűség-növekedést értetek volna el. Úgy ám. De ti együtt2013bansem csináltatok semmit értelmeset, példamutatót, csak azt vártátok, hogy minél rosszabbul sikerüljön a hóhelyzetre adott kormányzati válasz,remélhetően néhányan meg is fagynak, lesz pár tömegkarambol, és legalább az ünnepi tüntetések után sem kell magyarázkodni a vártnál ritkább sokaság miatt! Ugye valahogy így volt? Vajon megalapozott, következetes, professzionális politizálás elvárható még tőletek? Csak mert a fidesz viselkedett így legsanyarúbb ellenzéki korszakában, dereng?
Kétség kívül vannak megkérdőjelezhető döntések, egzotikus irányok a kormány részéről, viszont érdekes lehet a megnyerni kívánt szavazók számára, hogy milyen alternatívát kínál az anti-fidesz tömb, ha bizalmat kap a választáson. Mi lesz azután,hogy a Fidesz-KDNP frakció kisebbségbe kényszerül? Összeáll az MSZP-Együtt-PM-DK-LMP halmaz? Olyan személyek deformált érdekszövetsége alkotja a kormány koalíciót, akik a legnagyobb politikai, hatalmi szűkösség idején nem voltak képesek tárgyalni a kompromisszumról, ehelyett egymást gáncsolták nyilatkozataikban és civakodtak pár ezer teljesen elbizonytalanodott szimpatizáns tényleges pártállásán? Van egyáltalán bármilyen,akár csak körvonalazódó politikai ideológia mögöttük, vagy pusztán annyi, hogy NEM-A-FIDESZ? Mi a minta? Az USA? A putyini Oroszország? A BeNeLux államok? Neo-liberális-bal-közép-EU-konzervatív-szociál-kapitalista állam? Inkább a vállalkozói réteget, vagy a munkavállalókat támogatnák? Esetleg adóreformokkal egyszerűsítenék-e a közteherviselés jelenlegi formáit? Van-e terv a kelet-magyarországi régió és a perifériára szorultak felzárkóztatására?
Elképzelhetetlen, hogy az elnéptelenedő falvak reorganizációs program keretében jelentősen enyhítsék a devizahitellel küszködők és hontalanná válók terheit azáltal, hogy a termelési láncba integrálja őket a gazdaság, és akár agrártermeléssel, akár turizmussal, specifikus szolgáltatásokkal önellátóvá váljanak az Izraelben tökéletesen bevált kibuc-rendszer mintájára?
Lehetetlen, hogy az ország szükséges energiaigényét képes legyen megtermelni geotermikus, szoláris és szél generálta megújuló energiaforrásaiból, akár exportőrré váljon a regionális energiapiacon 5 éven belül?
Biztosan elvetendő gondolat a globális tendenciákat is alaposan figyelembe véve részlegesen legalizálni a cannabis sativa előállítását, állami felügyelet alatt tartott kereskedelmét és liberalizálni a hozzá kapcsolódó szolgáltatási szektort, mint vendéglátás, gyógyszergyártás, élelmiszeripar, turizmus, hazai textil-és ruhaipar, gyógyturizmus? Ezek pesszimista becslések szerint is sok száz milliárd forint adóbevételhez juttatnák az államháztartást, és nem utolsósorban sok ágazatot és gazdaságot,vállalkozást élénkítene fel, valamint helyre billentenék a munkaerőpiacot, hiszen alacsonyan és magasan képzett szakemberekre egyaránt szükség lenne.
Ideje volna határozottan állást foglalni az ország történelmi hátterével, és ebből következő jelenével kapcsolatban, és tisztázni számos témát, belátni, hogy a fasisztázás és kommunistázás gyermekded hagyománya önmagát számolja föl egy magabiztos nemzetben,mert liberális piacgazdaságon alapuló demokratikus államban és globális értékrendben zajlik a jelen, amit egyhangúlag kell elfogadni, hiszen a történelem szemléletes példáiból következően minden más hatalmi struktúra több negatívummal és a társadalom számára általánosságban több hátrányos tényezővel jár, tehát a közérdek, hogy a jövő ugyanennek a rendszernek az egyre kifinomultabb, kényelmesebb és rendezettebb keretei között maradjon. Valamennyi nemzeti jellegzetesség, amit a demokratikus államok szövetségi és egységes minta szerint felépült intézményi rendszere tolerál -mert az a jellegzetesség nem veszélyezteti a laza, de jól szabályozott kohéziós erőt- nem más, mint a nemzetek identitása. Ha elfogadjuk a játékszabályokat,amelyeket lássuk be, érthető geopolitikai okokból nem mi szabunk, akkor igenis van lehetőség Magyarország számára regionálisan,sőt az EU átlaghoz képest is komoly gazdasági tényezővé, irigylésre méltó,sikeres állammá szerveződni. Egyáltalán nem vagyunk messze ettől, mi több, belátható 5-10 éves időtávon belül realizálható eredményekről beszélhetünk, és általános életszínvonal emelkedés és a makrogazdasági mutatók szinte exponenciális felívelése következhet.
Rengeteg beágyazódott, elsősorban politikailag kreált, de sajnos társadalmilag fenntartott és konzervált hamis ellentét és nemzeten belüli frontvonal húzódik, amelyek egy része szinte nevetséges, bár sok ezres táborokat állít csatasorba, egy része viszont ténylegesen tisztességtelenség,egymás ellen elkövetett aljas, megvetendő magatartás, kulturálatlan, sokszor durván sértő megnyilvánulás, káröröm, becstelenség,mohóság, ami bizonyíthatóan megtörtént. Erről ennyit. A szüntelen hátratekintés vezet a sorozatos botladozáshoz. Éleslátás, előretekintés Magyarország sikerességének, gazdagságának kulcsa, ami nem zárja ki, sőt igényli a határozott nemzeti érdekérvényesítést ésszerű diplomáciai és jól szabályozott alkotmányos keretek között.
A hibákból, gyengeségekből tanulni kell, például azt,hogy az ország többé nem kollaborál ordas nácikkal, nem paktál le kommunistákkal, még akkor sem, ha megmentik az országot az ordas náciktól, hanem elkötelezi magát a Washington-Brüsszel tengely felé,és ezt nem fél kimondani,mert ha elkötelezi magát a nemzet az USA-EU szövetség mellett, nagy eséllyel nem jöhet létre olyan fanatikus és agresszív hatalmi tömörülés,mint a hitleri vagy sztálini rezsimek, hogy az országra kényszerítsék magukat. Ehelyett azok szerint a szabályok szerint kell a legjobb teljesítményt nyújtani,amelyekért a jelenlegi kormányzat,és az ellenzék is anno közösen harcolt. A nemzeti identitás pedig ártalmatlanul kerülhet előtérbe, semmi értelme rettegni tőle, inkább hozzá kell tenni minden oldalról. A kormányzat intézkedés sorozata a nemzeti azonossággal átitatott kulturális reneszánsz terén sokszor túlkompenzálásba csap kívülről nézve, ugyanakkor be kell látni,hogy a globalizáció és multikulturális áramlat így is sokkal erősebb, és feltartóztathatatlan, mert erre van igény, a jobbikostól a munkáspárti szavazóig egytől egyig haszonélvezői, rendszeres felhasználói a fogyasztói társadalomnak, ennek az elutasítói nyugodtan szálljanak holnap repülőre,és élvezzék az életet É-Koreában, Venezuelában vagy Iránban, amíg az ott sanyargatott nép el nem zavarja a nyomorúságot, depressziót stabilizáló despotákat, akiknek a széfjében legalább annyi 100$-os bankjegy rejtőzik, ahány szerencsétlen polgárt nyomnak el a katonai diktatúra minden eszközével.
Tehát lehet kritizálni a FED-et, IMF-et, Világbankot, de ha bajban lesz az ország, sem Castro, sem Putyis sem Ahmedinedzsad nem dob majd mentőövet, főleg nem 2-4%-os kamatozással, viszont tény, hogy amennyire lehet, mindenfajta további kölcsön felvétele elkerülendő, az államkötvények piaci felvásárlása pedig hosszú távon biztosan nem megoldás a majdnem kétszeres kamat miatt, de a kormányzat optimista terve lehet, hogy a piacról beáramló tőkét az energia-szektor,gépgyártás, és néhány más piaci ágazatba fektetve,megnövelve így az állam bevételeit,csökkentve a lakosság terheit,ezzel növelve a piaci fogyasztást,így az ÁFA bevételeket is fokozatosan duzzasztva képes lesz a kamatokat megfizetni, az állampapírokat visszavásárolni az addigra jóval olcsóbb kamatszinten eladott állampapírok kibocsájtásából beáramló átmeneti pénzekből és automatikusan bővülő adóbevételekből. Ezalatt növelné részleges állami beavatkozással és piaci ösztönzőkkel a nemzeti össztermék előállítását, emelkedne az export,amit viszont nagyon gondosan meg kell tervezni. Ez a tervezés egyelőre nem világos. Az unortodox gazdaságpolitika fel kell mutasson valamit,ami a belső piacot erősíti azon kívül, hogy a kvázi reprivatizált ipari és energia-piaci elemek által termelt profit a határokon belül marad. Vannak lehetőségek, jó példával előttünk járó országok,tessék szétnézni, akár keletre, északra, délre, azok is égtájak, vannak sikeres gazdaságok minden irányban. Attól sem kell rémeket látni, ha a politikusaink azeri vagy orosz politikusokkal tárgyalnak, hiszen ha globális szövetségünk irányítója, az USA,és sokan mások, például Kína kiaknázhatja más országok adottságait egy jó szerződéssel, miért ne lenne szabad ezt tennie magyar vezetőknek a szövetség szerves részeként, kivéve ha ez környezetrombolással jár, mert az alól se fideszes,se szoci, republikánus vagy demokrata képviselőnek sem lehet elfogadható érve!